Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 8 grudnia 2025 21:06
Reklama
Reklama

Wydłużą peron pierwszy o 300 m i całkowicie przebudują drugi. Ruszyła rozbiórka

Podziel się
Oceń

Wydłużą peron pierwszy o 300 m i całkowicie przebudują drugi. Ruszyła rozbiórka

Rozpoczęła się przebudowa peronu nr 2 na stacji Włocławek. Po zakończeniu prac peron będzie wyższy, co zapewni podróżnym łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Powstanie 150-metrowa wiata, która architektonicznie będzie nawiązywać do budynku nowego dworca. Nowa winda z przejścia podziemnego ułatwi dostęp do kolei zwłaszcza osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nawierzchnia peronu będzie antypoślizgowa ze ścieżkami naprowadzającymi, będących wsparciem w poruszaniu się osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane będą ławki, gabloty informacyjne z rozkładem jazdy oraz czytelne oznakowanie. Zaplanowano jasne, energooszczędne oświetlenie z oprawami LED.

W ramach zadania do 300 metrów wydłużony zostanie także peron nr 1. Umożliwi to zatrzymywanie pociągów osobowych dalekobieżnych, co poprawi przepustowość stacji oraz ułatwi prowadzenie ruchu kolejowego na trasie Kutno – Toruń Główny.

Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki krawędzi peronowych przy torze nr 1 oraz starej wiaty nad wyjściem z przejścia podziemnego. Krawędź peronu przy torze nr 2 jest dostępna dla podróżnych. Dojście do peronu zapewnione jest przez tymczasowe przejście w poziomie szyn.

Zakończenie robót planowane jest w połowie 2024 r. Koszt inwestycji to 21,7 mln zł netto, pochodzących ze środków budżetowych PLK S.A. Wykonawcą prac jest Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. z Gdańska.

Na stacji Włocławek kontynuowane są prace związane z remontem przejścia podziemnego. Wymienione zostały okładziny ścian i sufitu, które dostosowano do estetyki nowego dworca kolejowego. Przejście zyskało nową izolację i odwodnienie, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Powstał szyb windowy prowadzący na peron nr 2. Wyremontowano klatki schodowe, w tym od strony ul. Węglowej. Udostepnienie przejścia prowadzącego także do budynku dworca planowane jest w listopadzie br. Koszt robót to 2,6 mln zł netto.

W maju br. zakończona została przebudowa peronu nr 1. Peron podwyższono, co umożliwia wygodniejsze wsiadanie do pociągów. Zamontowano tablice informacyjne oraz czytelne oznakowanie, pomocne w orientacji na stacji. Jest również nowe, jaśniejsze oświetlenie. Koszt inwestycji wyniósł 9 mln zł netto.

 



Napisz komentarz

Komentarze

M 19.10.2023 19:19
Ale tę gablotę przy wejściu na peron 1 chodnikiem po skosie, to mogli przesunąć. Stoi centralnie na wejściu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama