Kiedy przeglądamy atrakcyjnie wyglądające katalogi mebli biurowych, może się nam wydawać, że zakup mebli do naszego biura to całkiem prosta sprawa. Okazuje się, że jednak nie do końca. Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach opowiada o częstych błędach klientów, których nie powinniśmy popełniać. podpowiada NoNameOffice.pl
Zapominamy, że meble biurowe muszą być wygodne
Idealne meble biurowe muszą sprostać wielu parametrom. Bardzo ważne jest, żeby pasowały do naszego biura pod względem wymiarów i stylistyki. Pracodawcy, którzy znajdą zestaw mebli biurowych, który ich zdaniem prezentuje się bardzo okazale, zapominają niekiedy, że meble biurowe mają przede wszystkim służyć do pracy. Z tego względu powinny być komfortowe. Zdarza się, że pomijamy aspekt komfortu, gdyż wydaje się nam, że bardzo wygodne meble do biura są również drogie. Oczywiście może tak być, jednak pracownik z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że wcale nie musi. Jeżeli trochę poszukamy, z dużym prawdopodobieństwem znajdziemy biurka i krzesła, które są nie tylko efektowne, ale i umożliwiają wielogodzinną, komfortową pracę.
Sprawdź ofertę popularnych mebli marki flokk i tfory
Przeznaczamy na meble zbyt wiele środków finansowych
Problemem niektórych małych firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność jest zakup zbyt drogich mebli. Katalogi salonów mebli biurowych rzeczywiście mogą wydawać się kuszące, jednak nie możemy zapominać o budżecie. Zanim wybierzemy się do sklepu meblowego, zastanówmy się dobrze jakie środki finansowe jesteśmy w stanie przeznaczyć na meble. Unikajmy podejmowania spontanicznych decyzji. Jeżeli nie stać nas na zestaw mebli, który wpadł nam w oko, kupmy tańszy. Każda nowa firma ma wiele wydatków i nie od razu może pozwolić sobie na luksusowe meble. Gdy nasz budżet jest bardzo ograniczony, ciekawym rozwiązaniem wydaje się zakup używanych mebli biurowych. Cechują się ona zazwyczaj bardzo dobrą jakością, a ich cena jest znacznie niższa niż sprzętów nowych.
Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach alarmuje: nie przywiązujemy uwagi do gabarytów mebli
Osoby, które po raz pierwszy kupują meble biurowe notorycznie popełniają te sam błąd – zapominają o dokładnych pomiarach biura i w efekcie kupują meble, które nie pasują do niego pod względem gabarytów. Takie nieprzemyślane zakupy mogą nam ujść na sucho tylko pod jednym warunkiem – jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami dużego biura. Niestety wiele firm dysponuje zdecydowanie ograniczoną powierzchnią. W przypadku małych biur zakup niewymiarowych mebli może oznaczać konieczność ich zwrotu (a to z kolei wiąże się z dodatkowymi kosztami i zmarnowanym czasem). Kiedy chcemy kupić dobre meble biurowe koniecznie zmierzmy nasze biuro, zastanówmy się, które sprzęty są nam rzeczywiście potrzebne, a następnie sprawdźmy jakie maksymalne wymiary mogą mieć te meble. Pamiętajmy, że pracownicy spędzający w biurze często całe dnie muszą swobodnie się poruszać.
Sprawdź popularne panele ścienne w NoNameOffice
Kupujemy za dużo mebli biurowych
Bardzo poważnym błędem popełnianym przez przedsiębiorców jest zakup zbyt dużej ilości mebli biurowych. Takie błędne decyzje wynikają z braku planowania. Zdarza się również, że jesteśmy zachwyceni atrakcyjnym wyglądem i ceną zestawu mebli biurowych, w efekcie kupujemy je bez namysłu. Pracownik salonu mebli biurowych w Katowicach zwraca uwagę, że nadmiar mebli biurowych jest takim samym problemem jak ich brak. Pamiętajmy, że meble zawsze zajmują dużo miejsca, a nasze biuro prawdopodobnie ma mocno ograniczoną powierzchnię. Co więcej nie ma sensu kupować mebli, o których wiemy, że nie będziemy z nich korzystać (będą one jedynie zajmowały miejsce, które moglibyśmy wykorzystać w znacznie bardziej produktywny sposób). Niekiedy zdarza się, że zestaw mebli biurowych zawiera meble bardzo wysokiej jakości, z których będziemy korzystać z przyjemnością, ale i meble zupełnie zbędne, które samodzielnie trudno byłoby sprzedać. Na początek dobrze jest kupić jedynie najważniejsze, podstawowe meble biurowe. Jeżeli z upływem czasu dojdziemy do wniosku, że potrzebujemy jakichś mebli – bez problemu je dokupimy.
Nie korzystamy z porad fachowców
Część z nas uważa, że zakup mebli do biura nie jest niczym trudnym. Kupujemy meble, które się nam podobają, nie zadajemy pytań, nie pytamy wykwalifikowanych sprzedawców co sądzą o naszym wyborze. Nie jest to najlepsza postawa, gdyż osoby nie mające wielkiego pojęcia o meblach biurowych często nieświadomie popełniają wiele błędów. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach zwraca uwagę, że osoby pracujące w takich miejscach (w przeciwieństwie do niewykwalifikowanych pracowników supermarketów) dobrze znają się na asortymencie, który sprzedają. Dzięki doświadczeniu wiedzą jakie meble sprawdzą się w konkretnych firmach, mogą nam podpowiedzieć na czym zaoszczędzić, jak poradzić sobie z aranżacją bardzo małego biura, czy też zaaranżować przestrzeń biurową typu open space. Jeśli podczas zakupu mebli biurowych mamy jakiekolwiek wątpliwości – pytajmy. Pracownicy najlepszych salonów z pewnością chętnie podzielą się z nami swoją wiedzą.