Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 8 grudnia 2025 21:23
Reklama
Reklama

Co sprawia, że reklama w mediach lokalnych jest skuteczna?

Reklamodawcy mają wiele możliwości reklamowania swoich produktów lub usług. W zależności od celów kampanii reklamowej decydują się na odpowiednie typy reklam w różnych mediach. Często wybierają emisję banerów reklamowych oraz publikację artykułów sponsorowanych na lokalnych portalach informacyjnych. Co sprawia, że reklama w mediach lokalnych jest skuteczna?
  • 14.12.2020 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Co sprawia, że reklama w mediach lokalnych jest skuteczna?

Duży zasięg lokalnych portali informacyjnych

Wydawać by się mogło, że umieszczając reklamę w mediach lokalnych nie jesteśmy w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Nic bardziej mylnego. Wystarczy spojrzeć na zasięgi Grupy Tipmedia – firmy zrzeszającej media lokalne – żeby przekonać się, że  jednym zleceniem można dotrzeć do około 20 milionów unikalnych użytkowników w ponad 600 miastach. 

Lokalnym wydawcom zależy na dużej liczbie odbiorców w swoim regionie, dlatego codziennie dostarczają nowe wiadomości na temat ważnych spraw, wypadków czy wydarzeń sportowych i kulturalnych. Dodatkowo umieszczają zajawki newsów na mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram, co także pozytywnie wpływa na zasięg lokalnych portali.

Lokalne portale informacyjne mają coraz więcej odbiorców

Szacuje się, że statystyki lokalnych portali informacyjnych będą jeszcze wyższe, ponieważ społeczeństwo coraz bardziej interesuje się tym, co dzieje się w najbliższym otoczeniu. Ludzie chcą być  na bieżąco z tym, co ich dotyczy bezpośrednio i na co mają realny wpływ. 

Docieranie do mieszkańców wybranych miast

Reklama w mediach lokalnych będzie skutecznym rozwiązaniem zwłaszcza wtedy, gdy reklamodawca chce dotrzeć do mieszkańców konkretnych miast, powiatów czy całego województwa. Przykładem będzie firma zajmująca się przewozem międzymiastowym. Zależy jej, żeby informacja o otworzeniu nowej trasy dotarła do mieszkańców wszystkich miejscowości, w których autokar będzie się zatrzymywał. Inną grupą, która mogłaby skorzystać z reklamy na lokalnych portalach, są franczyzodawcy oraz firmy mające siedziby w różnych częściach Polski. Reklama w mediach lokalnych będzie odpowiednia także dla wszelkiego rodzaju parków rozrywki oraz innych miejsc związanych z turystyką, do których można udać się w weekend.

Reklama w mediach lokalnych pozwala na dotracie do wybranych miast i regionów

Wysokie parametry SEO lokalnych portali informacyjnych

Dzięki temu, że media lokalne codziennie zamieszczają na swoich portalach kilka lub nawet kilkanaście artykułów o unikalnej treści, często mają wysokie parametry SEO. To sprawia, że publikacja płatnego artykułu na lokalnym portalu informacyjnym będzie skutecznym sposobem na poprawienie wyników w wyszukiwarce swojej strony internetowej.

lokalne portale informacyjne mają wysokie wskaźniki SEO

--- Artykuł partnera---


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama