Czym są animacje 3D?
Jak dowiedzieć się można z bloga studia Luminator, animacje 3D to w rzeczywistości obrazy, które tworzone są jednocześnie w trzech wymiarach. Zastosowanie tego typu technologii sprawia, że oglądane na ekranie produkcje lub obiekty przybierają formę przestrzenną sprawiając, że ostateczny efekt staje się niezwykle realistyczny. Warto tutaj zauważyć, że takie animacje w zupełności nie przypominają tych, które można zobaczyć w tradycyjnych kreskówkach dla dzieci - te stosowane w bajkach wykorzystują wyłącznie dwa płaskie wymiary. Z kolei animacje trójwymiarowe można spokojnie porównać do tych, które obecne dostępne są w nowoczesnych grach komputerowych. Najważniejszym zadaniem animacji 3D jest dokładna prezentacja różnego rodzaju obiektów, procesów lub przestrzeni, w jak najbardziej możliwy realistyczny sposób. Doskonale sprawdzają się w sytuacjach, które wymagają precyzyjnego przedstawienia obrazów.
Gdzie można je zastosować? Zamów film dla swojej firmy!
Współczesne animacje 3D mogą mieć naprawdę szeroki zakres zastosowań. Taka technologia często wykorzystywana jest podczas tworzenia materiałów rozrywkowych, chociażby bajek dla dzieci czy wizualizacji wyświetlanych na imprezach lub koncertach. Animacje 3D stosowane są również w trakcie produkcji różnego rodzaju prezentacji albo krótkich spotów informacyjnych. Trójwymiarowe efekty obecnie najczęściej pojawiają się jednak w branży reklamowej, szczególnie jeśli chodzi o dokładne przedstawienie produktów. Stosując tego typu technikę można w niezwykle precyzyjny sposób pokazać zarówno bardzo duże, jak i najmniejsze elementy. Zaprezentować jak wyglądają one od środka oraz podkreślić charakterystyczne cechy. Animacje 3D sprawdzają się także w przypadku projektów czy pomysłów, które nie zostały jeszcze zrealizowane lub nie da się ich pokazać przy pomocy bardziej tradycyjnych metod filmowania lub fotografii. Zastosowanie trójwymiarowych efektów pomoże więc dostarczyć klientom wyjątkowo szczegółowy obraz obiektu oraz wiele informacji, które mogą potem wpłynąć na ostateczną decyzję o zakupie.