Gdy liczy się wygląd...
Skoro strona internetowa w większości przypadków jest pierwszym punktem stycznym pomiędzy szukającym noclegu, a oferującym te usługi miejscem, osoby odpowiedzialne za prowadzenie hotelu powinny postarać się o wysokiej jakości stronę internetową. Punktem wyjściowym jest na pewno jej ogólny wygląd. Nie chodzi tutaj o zastosowanie szeregu „upiększeń” i „udziwnień”, ale o elegancką prostotę, która zwróci uwagę klienta, ale jednocześnie nie przytłoczy go nadmiarem informacji, kolorów i grafik. Strona internetowa dla hotelu powinna charakteryzować się wysokim stopniem czytelności, tak aby klient mógł odnaleźć interesujące go informacje szybko. Strona www dla hotelu ma przyciągać wzrok, ale tak naprawdę najistotniejszy jest dostęp do informacji, których potrzeba posiadania skłoniła klienta do odwiedzenia strony. Z kwestią wyglądu strony internetowej wiąże się także jakość zamieszczonych na niej zdjęć. Nikt nie lubi kupować kota w worku – zanim zdecydujemy się na zakup, chcemy obejrzeć nasz przyszły nabytek. Podobnie sprawa ma się z hotelami. Pokoje, łazienki, jadalnia, otoczenie hotelu – osoby szukające noclegu chcą zobaczyć co czeka na nich na miejscu. Stąd duża ilość zdjęć to warunek dobrej strony www dla hoteli. Dobre jakościowo zdjęcia i zachęcający wygląd pomieszczeń oraz otoczenia to zapowiedź komfortowego odpoczynku, którego poszukują klienci.
Przyjemności nigdy za wiele...
Istotną kwestią strony www dla hoteli powinno być także jak najlepsze przedstawienie oferty miejsca. Aktualny cennik, dostępne zniżki i pakiety to informacje niezbędne dla każdego klienta. To tak naprawdę poziom kosztów, jakie będzie musiał ponieść klient hotelu, są jednym z podstawowych kryteriów doboru miejsca pobytu urlopowego czy też wyjazdu służbowego. Wszelkie informacje związane z tą kwestią będą z pewnością mile widziane, dlatego warto zadbać nie tylko o atrakcyjne ceny, ale także odpowiedni sposób przedstawienia swojej oferty. Kolejnym ważnym autem będzie też szeroka gama atrakcji, zarówno tych hotelowych, jak i tych związanych z okolicami miejsca, w którym hotel jest zlokalizowany. Dobra strona www dla hotelu powinna posiadać strefę zagospodarowaną dla możliwych atrakcji, które umilą i urozmaicą pobyt klientowi.
Byle szybko...
Z przeprowadzanych badań poziomu zadowolenia klientów hoteli, na pytanie co jest istotne w kontakcie wirtualnym z hotelem, jedną z częstszych odpowiedzi, jest możliwość rezerwacji noclegów online. Dlatego też strony internetowe dla hoteli powinny posiadać opcję tego rodzaju rezerwacji i sprawnie na nią odpowiadać. W dobie powszechnego dostępu do Internetu ta forma kontaktu z hotelem oszczędza czas klienta i wydaje się najdogodniejszym dla niego rozwiązaniem. Z tym poniekąd wiąże się optymalizacja strony internetowej i szybkość jej ładowania. Należy zadbać w tym względzie o właściwe parametry, gdyż część potencjalnych klientów może zrezygnować, jeśli czas oczekiwania będzie znacząco się przedłużał. Warto także wziąć pod uwagę to, aby strona www dla hotelu, była dostępna także na smartfonach, których obecnie klienci używają częściej niż standardowych komputerów czy laptopów. Dzięki responsywności strony, właściciele hoteli mogą liczyć na wyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej, a tym samym na dotarcie do większej liczby adresatów. Łatwa w użytkowaniu strona online to pierwszy krok do nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem, który zachęcony pozytywnymi wrażeniami, zdecyduje się na kontakt bezpośredni.
Pierwsze dobre wrażenie to podstawa...
Strony internetowe dla hoteli to pewnego rodzaju wizytówki, które mogą przynieść konkretne, pozytywne owoce. Dlatego tak ważne jest, aby cechowała je wszechstronność i elastyczność. Nie ma innej możliwości odniesienia sukcesu w tym względzie, jak opracowanie odpowiedniej struktury strony i jej ogólnego wyglądu. Oczywistym jest, że goście hotelowi oczekują wysokiej jakości obsług, zadbanych i czystych pokoi, przystępnych cen. To jednak nie wszystko. Obecnie częścią hotelu, choć wirtualną, jest także jego strona internetowa. Coraz częściej pierwszą „recepcją”, z jaką nawiązują kontakt goście jest właśnie ta wirtualna. To na jej podstawie klienci budują swoje wyobrażenie o usługach dostępnych stacjonarnie i podejmują decyzję o ewentualnym pobycie. Tworząc stronę www warto, spojrzeć na swój hotel oczami potencjalnych klientów. Przy budowie strony warto też pomyśleć przynajmniej o wersji angielskiej i niemieckiej, aby rozszerzyć grupę docelową adresatów także o obcokrajowców. Wykonanie wysokiej jakości strony internetowej hotelu wiąże się naturalnie z pewnym wydatkiem inwestycyjnym. Ostateczny rozrachunek kończy się jednak wynikiem dodatnim. Zaistnienie w świecie wirtualnym poprzez dobrą stronę www przyciągnie z pewnością dodatkowych klientów, którzy wygenerują zyski.
Marian Zieliński, więcej na https://mediaclick.pl/tworzenie-stron/.
