Na zaproszenie włocławskiej Fundacji ANWIL, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza realizowała w Zespole Szkół Elektrycznych we Włocławku wizytę Mobilnego Laboratorium Naukowego „Nauka w Drodze”. Wydarzenie rozpoczęło się dziś o godzinie 9:00. W ramach projektu zorganizowano warsztaty i pokazy edukacyjne dla młodzieży, prowadzone w specjalnie przystosowanym dwupoziomowym Naukobusie.
"Dzisiaj w Zespole Szkół Elektrycznych ciekawy dzień pełen eksperymentów, ponieważ realizujemy projekt „Nauka w Drodze” dzięki współpracy z Fundacją PGNiG oraz Fundacji ANWIL. Pojawił się Naukobus, w którym uczniowie mogą obserwować, a także realizować rożnego rodzaju eksperymenty i doświadczenia, które wplatają się w ich zawody. Kształcimy w takich zawodach technik elektryk, technik elektronik, technik automatyk, technik informatyk, technik programista oraz technik teleinformatyk." - powiedział Piotr Człapiński, dyrektor Zespołu Szkół Elektrycznych
Pierwsza grupa uczniów została podzielona na trzy zespoły. Każdy miał okazję, pod okiem wyspecjalizowanych koordynatorów przeprowadzać eksperymenty naukowe z dziedziny chemii oraz fizyki. Wiele z nich był bardzo spektakularnych.
"Mobilne Laboratorium Naukowe „Nauka w Drodze” stanowi wyjątkowy autobus, który podróżuje po Polsce i przedstawia fascynujące eksperymenty z dziedziny fizyki, chemii. Poprzez te eksperymenty staramy się zarażać pasją do eksperymentowania młodzież w całej Polsce." - powiedział Przemysław Mietlarek, przedstawiciel Fundacji PGNiG
Wśród edukacyjnych atrakcji znalazły się:
- dostęp do mobilnego laboratorium
- pokazy eksperymentów chemicznych
- warsztaty chemiczne (m.in. pipetowanie, dekantacja, praca z probówkami)
- warsztaty fizyczne z zakresu elektrostatyki i przepływu prądu.
Inicjatywa Fundacji PGNiG ma na celu popularyzację nauk przyrodniczych i technicznych oraz rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie:
- podstaw pracy w laboratorium chemicznym
- elektrostatyki i przepływu prądu elektrycznego
- odnawialnych źródeł energii
- roli energii w życiu codziennym i jej wpływu na przyszłość





























Napisz komentarz
Komentarze