Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 17:05
Reklama
Reklama

Podstawy sprzedaży produktów na Amazon

Wraz z wejściem platformy Amazon do Polski przedsiębiorcy zyskali łatwy dostęp do ogromnego rynku. Niektórzy z nich od razu postanowili to wykorzystać i zaczęli sprzedawać swoje produkty, co jednak nie zawsze przebiegało zgodnie z oczekiwaniami. Wynika to z tego, że o ile można szybko rozpocząć sprzedaż na Amazon, to osiągnięcie efektów wymaga dużych nakładów pracy oraz doświadczenia. Samodzielne wypracowanie odpowiednich praktyk zabiera wiele czasu, dlatego lepszym rozwiązaniem jest współpraca z agencją.
  • 19.08.2025 07:23
Podstawy sprzedaży produktów na Amazon
  1. Sprzedaż na Amazon dla początkujących
  2. Jak zwiększyć sprzedaż na platformie Amazon?
  3. Pierwsze kroki w sprzedaży produktów na Amazon
  4. W czym może pomóc agencja marketplace?

Agencje marketplace zatrudniają specjalistów, którzy wiedzą, jakie działania należy wykonywać, aby docierać do nowych klientów i jednocześnie zwiększyć szanse na to, że zdecydują się na jego zakup. Z drugiej strony podpisanie umowy z agencją jest najlepszym rozwiązaniem dla firm, które nie mają budżetu, aby stworzyć nowe stanowisko pracy i zatrudnić kogoś, kto będzie zajmował się wyłącznie platformą Amazon. Jeżeli jesteś na etapie wybierania odpowiedniej agencji lub zastanawiasz się, czy taka współpraca sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu, zapoznaj się z naszymi poradami.

Sprzedaż na Amazon dla początkujących

Niezależnie od tego, czy w ramach przygotowanego planu firmie zależy na tym, aby jej produkty sprzedawane były na cały świat, czy też wyłącznie w Polsce, Amazon dostarcza wszystkich potrzebnych narzędzi. Nie bez znaczenia jest również to, że platforma cieszy się dużym zaufaniem wśród klientów we wszystkich krajach, co ułatwia sprzedawcom docieranie do klientów.

Nie można również zapominać o rozbudowanej infrastrukturze Amazon, na którą składa się kilkaset centrów logistycznych w samej Europie, z czego kilkanaście działa w Polsce. To właśnie te miejsca pozwalają skrócić do minimum czas potrzebny na dostarczenie zamówionych produktów do klientów i mogą całkowicie przejąć od sprzedawcy zadania związane z obsługą wysyłek.

Jak widać, Amazon daje naprawdę wiele, jednak zdecydowana większość narzędzi i rozwiązań jest zbyt skomplikowana dla osób nieobeznanych z tematem. Można co prawda skorzystać z jednego z wielu szkoleń, jednak nauka jest czasochłonna, a sprawy nie ułatwia ciągle zmieniająca się polityka firmy. Nic więc dziwnego, że to właśnie agencja marketplace najczęściej obsługuje nawet duże firmy sprzedające na Amazon. 

Jak zwiększyć sprzedaż na platformie Amazon?

Mogłoby się wydawać, że sprzedawanie na Amazon to jednorazowe wystawienie ofert produktów i następnie obsługa wpadających zamówień. Proces jest jednak bardziej skomplikowany, ponieważ oferty muszą być często optymalizowane i dostosowywane do najnowszych wytycznych, aby wciąż były wyświetlane klientom i zachęcały do zakupu. Optymalizacja ofert powinna zostać poprzedzona staranną analizą uwzględniającą również działania konkurencji, w czym może pomóc agencja https://marketrace.pl/. Następnie zajmie się poprawą wszystkich kluczowych elementów, co przełoży się na większą sprzedaż. Amazon działa w sposób zbliżony do wyszukiwarki produktów, co oznacza, że dobrze opisane, czytelnie przedstawione i wzbogacone o zdjęcia oraz inne kluczowe elementy oferty częściej wyświetlają się internautom. Zainteresowanie nimi można dodatkowo zwiększyć dzięki umiejętnemu wykorzystaniu reklam na Amazon, co również warto zlecić specjalistom.

Pierwsze kroki w sprzedaży produktów na Amazon

Sprzedaż na Amazon wymaga założenia konta sprzedawcy i wybrania planu odpowiadającego potrzebom firmy. Warto to dobrze przeanalizować, ponieważ w jednym wariancie trzeba liczyć się z prowizją od każdej sprzedanej sztuki produktu, natomiast drugi wiąże się z koniecznością uiszczania comiesięcznego abonamentu. Oprócz braku kosztów uzależnionych od ilości sprzedanego asortymentu abonament daje dostęp do dodatkowych narzędzi. Dla zdecydowanej większości firm plan profesjonalny (czyli rozliczanie na podstawie abonamentu) jest najlepszą opcją, szczególnie jeżeli rzeczywiście zależy jej na zyskach z tego kanału sprzedaży.

Następnie należy wybrać, w jaki sposób będą realizowane zamówienia: czy firma chce samodzielnie zajmować się pakowaniem, wysyłką i obsługą reklamacji, czy może jednak woli to przekazać bezpośrednio Amazonowi. Istnieje również dodatkowa opcja, czyli rozwiązanie pozwalające łączyć wspomniane modele. Na tym etapie można przystąpić do przygotowania ofert produktów oraz opublikowania ich na platformie. 

W czym może pomóc agencja marketplace?

Agencja specjalizująca się w sprzedaży na marketplace to duże wsparcie dla wszystkich przedsiębiorców chcących zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży na Amazon. Nie dość, że zatrudnieni przez agencję specjaliści doskonale wiedzą, jak sprzedawać na Amazon i potrafią optymalizować oferty oraz ustawiać skuteczne reklamy, to w razie potrzeby mogą pomóc w załatwieniu wszystkich innych spraw związanych z obsługą konta na platformie. Oferta dostępna jest dla firm, które dopiero rozpoczynają sprzedaż, jak i dużych sprzedawców regularnie wysyłających setki lub nawet tysiące paczek.

Artykuł sponsorowany


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama