Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 8 grudnia 2025 05:06
Reklama
Reklama

Wygrała "Miodnia". Rozstrzygnięto konkurs na Markowy lokal Śródmieścia

Podziel się
Oceń

Wygrała "Miodnia". Rozstrzygnięto konkurs na Markowy lokal Śródmieścia

Autor: fot. Janusz Krysztop

Dziś o godzinie 13:00 poznaliśmy zwycięzców plebiscytu na "Markowy lokal Śródmieścia". Został on zorganizowany we wrześniu tego roku przez Urząd Miasta Włocławek w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek na lata 2018-2028. O wyborze najlepszego lokalu zadecydowali sami mieszkańcy miasta głosując na jeden z 20 podmiotów gospodarczych znajdujących się z tzw. Strefie Rewitalizacyjnej. Swój głos można było oddać przez dwa tygodnie od początku października. Briefing prasowy, podczas którego ogłoszono zwycięzców, odbył się na włocławskim Starym Rynku.

„Jak państwo wiedzą, chcieliśmy wyjść z taką inicjatywą i zaprosić mieszkańców i przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje działalności w ścisłym śródmieściu do współpracy. Efektem tego było ogłoszenie programów wspierających przebudowę tych nieruchomości, które są w dyspozycji przedsiębiorców prywatnych, ale również w jakiś sposób chcielibyśmy też uhonorować tych, którzy już prowadzą swoja działalność w strefie zrewitalizowanej.” - mówił prezydent Marek Wojtkowski

Zwycięski lokal, który pokonał w głosowaniu 19 rywali, to kawiarnia „Miodnia” zlokalizowana przy ulicy 3 maja 1. Mieszkańcy Włocławka docenili tym samym ofertę handlową tego miejsca, jakość oferowanych w kawiarni produktów oraz poziom obsługi klienta. Nagrodą ufundowaną przez miasto dla zwycięzców jest voucher na kwotę około 5 tys. złotych z przeznaczeniem na promocję w lokalnych mediach. Kawiarnię z powodzeniem prowadzą państwo Pszczolińscy.

„Trzeba zaznaczyć, że państwa działalność nie opiera się tylko na prowadzeniu tej kawiarni i sprzedaży miodu oraz produktów pszczelich, ale prowadzą również edukację dla dzieci i młodzieży na temat produkcji miodu i jego właściwości. Jest to taka dodatkowa działalność, za którą też serdecznie dziękujemy i mamy nadzieję, że tą sferę będziecie dalej państwo pielęgnować i prowadzić. (…) Mamy nadzieję, że w przyszłym roku nasz konkurs również będzie cieszył się dużym zainteresowaniem ponieważ z tego jesteśmy dumni, że w tym głosowaniu oddano 950 głosów, a zgłosiło się 20 lokali.” - mówiła Barbara Moraczewska

 

W opinii włodarzy miasta liczba oddanych głosów ma wskazywać, że rewitalizacja śródmieścia jest dla mieszkańców miasta rzeczą ważną. Właściciel kawiarni „Miodnia” nie krył zaskoczenia i radości z odniesionego zwycięstwa.

„Nie spodziewaliśmy się, że takie wyróżnienie nas spotka. Jesteśmy w tym miejscu od roku. Wymagało to od nas ogromnej kreatywności, wielkiej determinacji i pracy żeby taki lokal tutaj powstał. Miejsce jest przeurocze, cudowny widok na Farę, na Wisłę i Zawiśle, na stary rynek. Udało nam się trafić do mieszkańców miasta, ale nie tylko bo także do turystów, którzy tutaj przyjeżdżają, którzy chcą dowiedzieć się czegoś ciekawego o tym fragmencie miasta czy o jego historii. (…) Chcę podziękować mieszkańcom miasta i wszystkim osobom, klientom, którzy do nas zaglądają.” - powiedział Włodzimierz Pszczoliński

„Miodnia” jest niewielkim, ale przytulnym i ciepłym miejscem. W kameralnej atmosferze można skosztować tutaj miodowych pyszności.

„Podstawowymi produktami jaki oferujemy jest miód z naszej własnej pasieki. Propolis, pyłek, świece z pszczelego wosku wyrabiane przeze mnie wspólnie z córką. Gościom proponujemy też kawę, herbatę, do dyspozycji jest zawsze miód, który można dodać do wszystkiego. Oczywiście są też ciasta na bazie miodu.” - stwierdziła Alicja Pszczolińska



Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama