Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 czerwca 2025 12:32
Reklama
Reklama

Wygrała "Miodnia". Rozstrzygnięto konkurs na Markowy lokal Śródmieścia

Podziel się
Oceń

Wygrała "Miodnia". Rozstrzygnięto konkurs na Markowy lokal Śródmieścia

Autor: fot. Janusz Krysztop

Dziś o godzinie 13:00 poznaliśmy zwycięzców plebiscytu na "Markowy lokal Śródmieścia". Został on zorganizowany we wrześniu tego roku przez Urząd Miasta Włocławek w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek na lata 2018-2028. O wyborze najlepszego lokalu zadecydowali sami mieszkańcy miasta głosując na jeden z 20 podmiotów gospodarczych znajdujących się z tzw. Strefie Rewitalizacyjnej. Swój głos można było oddać przez dwa tygodnie od początku października. Briefing prasowy, podczas którego ogłoszono zwycięzców, odbył się na włocławskim Starym Rynku.

Reklama

„Jak państwo wiedzą, chcieliśmy wyjść z taką inicjatywą i zaprosić mieszkańców i przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje działalności w ścisłym śródmieściu do współpracy. Efektem tego było ogłoszenie programów wspierających przebudowę tych nieruchomości, które są w dyspozycji przedsiębiorców prywatnych, ale również w jakiś sposób chcielibyśmy też uhonorować tych, którzy już prowadzą swoja działalność w strefie zrewitalizowanej.” - mówił prezydent Marek Wojtkowski

Zwycięski lokal, który pokonał w głosowaniu 19 rywali, to kawiarnia „Miodnia” zlokalizowana przy ulicy 3 maja 1. Mieszkańcy Włocławka docenili tym samym ofertę handlową tego miejsca, jakość oferowanych w kawiarni produktów oraz poziom obsługi klienta. Nagrodą ufundowaną przez miasto dla zwycięzców jest voucher na kwotę około 5 tys. złotych z przeznaczeniem na promocję w lokalnych mediach. Kawiarnię z powodzeniem prowadzą państwo Pszczolińscy.

„Trzeba zaznaczyć, że państwa działalność nie opiera się tylko na prowadzeniu tej kawiarni i sprzedaży miodu oraz produktów pszczelich, ale prowadzą również edukację dla dzieci i młodzieży na temat produkcji miodu i jego właściwości. Jest to taka dodatkowa działalność, za którą też serdecznie dziękujemy i mamy nadzieję, że tą sferę będziecie dalej państwo pielęgnować i prowadzić. (…) Mamy nadzieję, że w przyszłym roku nasz konkurs również będzie cieszył się dużym zainteresowaniem ponieważ z tego jesteśmy dumni, że w tym głosowaniu oddano 950 głosów, a zgłosiło się 20 lokali.” - mówiła Barbara Moraczewska

 

W opinii włodarzy miasta liczba oddanych głosów ma wskazywać, że rewitalizacja śródmieścia jest dla mieszkańców miasta rzeczą ważną. Właściciel kawiarni „Miodnia” nie krył zaskoczenia i radości z odniesionego zwycięstwa.

„Nie spodziewaliśmy się, że takie wyróżnienie nas spotka. Jesteśmy w tym miejscu od roku. Wymagało to od nas ogromnej kreatywności, wielkiej determinacji i pracy żeby taki lokal tutaj powstał. Miejsce jest przeurocze, cudowny widok na Farę, na Wisłę i Zawiśle, na stary rynek. Udało nam się trafić do mieszkańców miasta, ale nie tylko bo także do turystów, którzy tutaj przyjeżdżają, którzy chcą dowiedzieć się czegoś ciekawego o tym fragmencie miasta czy o jego historii. (…) Chcę podziękować mieszkańcom miasta i wszystkim osobom, klientom, którzy do nas zaglądają.” - powiedział Włodzimierz Pszczoliński

„Miodnia” jest niewielkim, ale przytulnym i ciepłym miejscem. W kameralnej atmosferze można skosztować tutaj miodowych pyszności.

„Podstawowymi produktami jaki oferujemy jest miód z naszej własnej pasieki. Propolis, pyłek, świece z pszczelego wosku wyrabiane przeze mnie wspólnie z córką. Gościom proponujemy też kawę, herbatę, do dyspozycji jest zawsze miód, który można dodać do wszystkiego. Oczywiście są też ciasta na bazie miodu.” - stwierdziła Alicja Pszczolińska



Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama