O godzinie 12:00 w III Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Konopnickiej przedstawiono trwające oraz zapowiadane w niedalekiej przyszłości programy wsparcia edukacji realizowane we włocławskich szkołach. Zaprezentowano także sprzęt służący młodzieży w toku edukacji, zakupiony niedawno dla pięciu włocławskich placówek. Dzisiejsze spotkanie ma być pierwszym z cyklu cotygodniowych spotkań poświęconych edukacji oraz działaniom prowadzonym w tej sferze. Na początku spotkania zaprezentowano wydatki gminy Miasta Włocławek na oświatę od roku 2017, aż to do chwili obecnej. Tendencja jest zwyżkowa i każdego roku na edukację wydaje się coraz większe procentowo sumy z budżetu miasta.
Reklama
„Łącznie mamy 48 placówek oświatowo-wychowawczych. (…) Mamy 2228 przedszkolaków, w szkołach podstawowych 7422 uczniów, w liceach ogólnokształcących 2438 uczniów, a w technikach 3380. W szkołach branżowych I stopnia uczy się 689 uczniów, w szkole specjalnej przysposobienia do pracy uczniów jest 78.” - informuje zastępca prezydenta Barbara Moraczewska
W roku 2017 bieżące wydatki na oświatę wyniosły ponad 208 milinów złotych. W 2018 roku było to już ponad 227 mln. Do końca sierpnia 2019 roku była to już suma 237 876 238 zł. Wkład własny Urzędu Miasta w kolejnych latach także rośnie, z 26,26% do ponad 30% z końcem sierpnia 2019 roku.
Środki finansowe na edukację miasto pozyskuje z wielu zewnętrznych programów edukacyjnych. Aktualnie realizowanych jest ich około 10, a kolejne czekają na zatwierdzenie. W większości przypadków wkład własny miasta Włocławek sięga ledwie kilkunastu procent wartości danego projektu. Wśród nich są np.: „Region Nauk Ścisłych II – edukacja przyszłości”, „Wykluczenie nie ma MOWy!”, „Poprawa infrastruktury kształcenia zawodowego we Włocławku” czy „Czym skorupka za młodu – jeszcze raz”. Nowoczesny sprzęt multimedialny, wyposażenie klas matematycznych i nie tylko, zaprezentowane dziś podczas konferencji, zakupione zostały w ramach trwającego wciąż projektu „Region Nauk Ścisłych II”. Wyposażenie klas, drukarki 3D, tablety, zaawansowane kalkulatory, tablice multimedialne, wizualizery, a nawet modułowe drony oraz programowalne roboty służą lepszej i nowocześniejszej edukacji.
„Koszt całkowity projektu to 439 890 złotych. Kwota dofinansowania to 360 tys. a wkład własny, niepieniężny, oparty przede wszystkim na pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia, to prawie 80 tys. złotych.” - dodaje Barbara Moraczewska
„Otrzymaliśmy kilkanaście laptopów. Nie jest to może spektakularne bo laptopy w pracowniach komputerowych po prostu są. Najbardziej cieszy nas doposażenie pracowni matematycznej ponieważ, trafiło nam się urządzenie, które chyba rzadko można spotkać w szkołach. Wizualizer wielkości tablicy multimedialnej.” - informuje Edyta Hankowska – Czerwińska, zastępca dyrektora I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej
„My także otrzymaliśmy pracownię komputerową, z której niezmiernie się cieszymy ponieważ nasz sprzęt był już trochę przestarzały. Więc możemy teraz uatrakcyjnić te lekcje. No i pracownia matematyczna, oprócz wizualizera jest tablice interaktywna, tablety i kalkulatory. Są to urządzenia, z których można korzystać nie tylko na lekcjach matematyki ale i na innych przedmiotach. Wizualizer pozwala prezentować elementy książek, albumów.” - informuje Beata Wróblewska, zastępca dyrektora II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika
„Dzięki projektowi otrzymaliśmy 15 komputerów niestacjonarnych dla uczniów i jeden dla nauczyciela. W sytuacji podwójnego rocznika, kiedy trzeba by uruchomić druga pracownię, było to niesamowite przedsięwzięcie i bardzo ułatwiło nam pracę. Otrzymaliśmy też drukarkę 3D i wizualizer. Tablety są niezwykle atrakcyjne do korzystania podczas zajęć z matematyki.”- informuje Aneta Jaworska, dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej
„Dzięki temu projektowi mogliśmy odnowić nasz sprzęt. Dzięki doposażeniu mamy teraz dwie sale komputerowe. Zamówiłem do wizualizera specjalistyczny stojak. Dzięki niemu pracownia matematyczna będzie w pewnym sensie mobilna. Będzie można wykorzystać ten sprzęt także na innych przedmiotach. (…) Lekcje są inne, w mniejszych grupach, dla chętnych. Ci co się zgłosili wynoszą z zajęć bardzo dużo.”- informuje Kazimierz Mendala, dyrektor Zespołu Szkół nr 4 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
Na zakończenie spotkania zaprezentowano dron, obsługiwany za pomocą telefonu komórkowego. Modułowa konstrukcja pozwala wykonać z dostępnych części także np. amfibię. Urządzenie może być programowane komputerowo.
Napisz komentarz
Komentarze
Aktualnie nie ma żadnych komentarzy. Bądź pierwszy, dodaj swój komentarz.
Napisz komentarz
Komentarze