Kilka dni temu opisaliśmy sprawę Pana Przemysława, który dzwonił do przychodni na ul. Żytniej 171 razy, aby wykonać badania. Niestety nie udało mu się dodzwonić.Po opublikowaniu informacji na stronie facebookowej, w komentarzach zawrzało. Włocławianie pisali, że 171 razy to wcale nie tak wiele, bo sami próbowali dzwonić nawet 230. Liczby połączeń jakie wymieniali włocławianie były szokujące. Miejski Zespół Opieki Zdrowotnej poprosił nas o wysłanie numeru pod który usiłował się dodzwonić pacjent. Wysłaliśmy numer telefonu, pod który telefonował Pan Przemysław, który sam z kolei znalazł ten numer na stronie MZOZ. Następnego dnia Pan Przemysław poinformował, że na drzwiach przychodni pojawiły się dwa dodatkowe numery telefonu. Dziś MZOZ opowiedział na nasze pytania dotyczące sytuacji:
W odpowiedzi na Państwa zapytanie z dnia 25 sierpnia 2020 roku, dotyczące trudności w kontakcie z lekarzem z przychodni nr 5 Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej we Włocławku przy ulicy Żytniej MZOZ Sp. z o. o. informuje co następuje:
Przychodnie Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej funkcjonują według zaleceń Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
W związku z wprowadzeniem w naszym kraju stanu epidemii od 18 marca 2020r. przychodnie MZOZ Sp. z o. o. we Włocławku pracują w systemie teleporad. Teleporada, która pierwotnie miała mieć miejsce w określonych dniach i godzinach stała sie główną forma udzielania porad w leczeniu ambulatoryjnym. Lekarze MZOZ Sp. z o. o. udzielają porad drogą telefoniczną. Nie jest to jednak jedyna forma udzielania porad pacjentom. W sytuacji, kiedy teleporada może być niewystarczająca lekarz umawia pacjenta na konkretny termin wizyty w gabinecie. Taka forma zabezpiecza przed kontaktem pacjentów między sobą System teleporad ma za zadanie zminimalizowanie ryzyka zakażenia wirusa SARS-Co-V-2 w placówkach ochrony zdrowia.
W przychodniach MZOZ Sp. z o. o. we Włocławku pobieramy materiał do badań laboratoryjnych, wykonujemy badania obrazowe w dziale radiologii, zachowując wszelkie zasady reżimu sanitarnego. Lekarze czynią starania, aby w tym trudnym czasie epidemii proces diagnostyczno – leczniczy nie uległ wydłużeniu.
W odniesieniu do interwencji dotyczącej nieodbierania telefonu od pacjenta, który dzwonił na nr stacjonarny 54 233 82 93 MZOZ Sp. z o. o. informuje, iż Przychodnia przy ul. Żytniej 55 dysponuje również dodatkowo dwoma numerami komórkowymi tj. 501 331 724 oraz 571 356 919. Informacje dotyczące nr telefonów, pod którymi można skontaktować się z lekarzami udzielającymi świadczeń są dostępne na drzwiach przychodni MZOZ Sp. z o. o. przy ul. Żytniej 55, na stronie internetowej: https://www.mzoz.pl/
Komunikat17032020.php , oraz stronie facebooka MZOZ Sp. z o. o.: https://www.facebook.com/mzoz.wloclawek .Gdyby pacjent zadzwonił pod jeden z podanych wyżej numerów komórkowych, dodzwoniłby się do Przychodni i udzielona zostałaby mu stosowna porada.
Odpowiedź zastanawiająca. Po co więc numer stacjonarny, pod który się nie można dodzwonić widnieje na stronie MZOZ, jako pierwszy?
Napisz komentarz
Komentarze