Błyskawiczny rozwój budownictwa oraz powszechność zastosowania maszyn, takich jak choćby dźwignice, mocno zrewolucjonizowały wiele współczesnych branż. Urządzenia te znajdują swoje zastosowanie praktycznie na każdej budowie oraz w dużych warsztatach. Chcesz, aby dźwignica nigdy nie zawiodła Twoich oczekiwań? Zadbaj o regularne wykonywanie przeglądu okresowego. Podpowiadamy, jak wygląda serwis konserwacyjny oraz dlaczego warto go robić!
Serwis techniczny maszyn UTB został opisany przez polskie prawo. Poznaj szczegóły
Już na samym początku warto zaznaczyć, że profesjonalnie wykonany okresowy przegląd nie będzie mile widzianym dodatkiem, ale obowiązkiem regulowanym przez polskie prawo. Bez tego dokumentu Twoja maszyna nie może zostać dopuszczona do pracy. Stanowi to o bezpieczeństwie budowy bądź warsztatów oraz o efektywności działań, wykonywanych przez dźwignice. Należy również podkreślić, że wszelkie przepisy zostały zebrane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społeczenej z dnia 30 października 2018 roku. Zgodnie z treścią aktu, na dźwignice przysługuje pełny okres dozoru UTB, który należy przejść raz na 12 miesięcy bez konieczności wykonywania badania doraźnego kontrolnego. Termin w przypadku przeglądów konserwacyjnych urządzenia transportu bliskiego wynosi zaledwie 30 dni. Musisz pilnować tych terminów!
Przegląd dźwignicy od kulis. Zobacz gdzie go wykonać oraz co dokładnie będzie sprawdzane
Tak jak w przypadku pojazdów osobowych, tak przy maszynach typu UTB. Kluczową rolę w trakcie przeglądu odgrywa firma, która kontroluje stan techniczny dźwignicy. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnej usłudze, wybierz Przedsiębiorstwo HAK. Firma z wieloletnim doświadczeniem z miasta Wrocław świadczy badania okresowe urządzeń transportu bliskiego każdej marki. Zgodnie z zaleceniami producenta. Takie działania wymagają sprawdzenia kondycji wszystkich mechanizmów napędowych oraz układów hamulcowych, kontrolę działania zabezpieczeń, sygnalizacji i oświetlenia, sprawdzenie prawidłowości obsługi dźwignicy czy nawet kompleksowy przegląd konstrukcji nośnej, stanu toru jezdnego oraz uziemienia. Każda z wyżej wymienionych czynności zostaje wpisana przez specjalistę do dziennika konserwacji.

Napisz komentarz
Komentarze