Współczesne telefony komórkowe to stosunkowo delikatne urządzenia, które mają podatność do psucia się. O ile usterka nie jest efektem nieprawidłowego użytkowania smartfona, naprawa awarii nie będzie obciążać kieszeni posiadacza tego typu elektroniki. W przypadku defektu stoisz przed wyborem rodzaju wykonywanego serwisu. Czym różni się ten gwarancyjny od pogwarancyjnego? Odpowiadamy na jedno z najbardziej popularnych pytań branży smartfonowej.
Gwarancja telefonu komórkowego. Poznaj najważniejsze zasady bezpłatnego serwisu
Naprawa gwarancyjna jest darmowa. To zdecydowanie największa zaleta tego typu serwisu. Warto jednak zauważyć, że aby móc skorzystać z bezpłatnego wyeliminowania problemu, należy spełnić kilka kluczowych czynników. Podstawowym jest brak uszkodzenia mechanicznego i brak napraw wykonywanych przez nieautoryzowane placówki. Specjalista zwróci uwagę również na umowę z operatorem, producentem bądź sklepem elektronicznym. Ustawowo, okres gwarancyjny wynosi równo 24 miesiące od zakupu urządzenia. Po upływie tego terminu należy udać się już do serwisu pogwarancyjnego. W zdecydowanej większości przypadków, tego typu czynności obejmują tylko błędy softwarowe oraz buble popełnione na etapie produkcyjnym. Naprawa gwarancyjna będzie realizowana przez producenta lub oficjalny punkt wyznaczone przez taką firmę.
Pogwarancyjny serwis, czyli profesjonalna naprawa uszkodzeń mechanicznych
W przypadku uszkodzeń mechanicznych zachodzi potrzeba odwiedzenia profesjonalnego punktu pogwarancyjnego. W przeciwieństwie do autoryzowanych miejsc, taka placówka przedstawi przed Tobą kosztorys pracy nad powrotem do dawnej kondycji smartfona. Nie należy się jednak obawiać. W zdecydowanej większości przypadków cena za serwis nie spowoduje obciążenia budżetu klienta. Zwłaszcza, jeżeli wybierzesz firmę Telefonarium. Grupa ekspertów z wieloletnim doświadczeniem umożliwi Ci nie tylko skuteczne wyeliminowanie problemu, ale też zaprezentuje korzystny cennik. Co warte uwagi, taki serwis będzie również zauważalnie szybszy w porównaniu z darmową naprawą przez autoryzowane centrum. Średni czas uzależniony będzie od rodzaju zgłaszanego uszkodzenia mechanicznego, jednak zazwyczaj oczekiwanie na całkowicie sprawny telefon trwa od trzech do pięciu dni roboczych. Taką usługę można jeszcze przyśpieszyć. Profesjonalne punkty serwisowe posiadają bowiem możliwość skorzystania z serwisu na miejscu.
Napisz komentarz
Komentarze