Jako przedsiębiorca, działacz społeczny czy chociażby polityk masz dzisiaj wręcz nieograniczone możliwości badania satysfakcji lub opinii Twoich potencjalnych konsumentów, odbiorców kampanii bądź wyborców. Jedną z najpopularniejszych i jednocześnie najskuteczniejszych metod na bardzo szybkie pozyskiwanie danych są nowoczesne badania CAWI, czyli ankiety internetowe. Znasz ich najmocniejsze strony? Jeżeli nie, ten artykuł powstał z myślą o Tobie. Rozkładamy na czynniki pierwsze computer-assisted Web interview. Od dzisiaj staniesz się specjalistą od CAWI.
Badania CAWI a badania CATI oraz inne popularne metody pozyskiwania danych
W takim poradniku zestawienie badań CAWI oraz CATI było nieuniknione. Śmiało można nawet zaryzykować stwierdzenie, że zdecydowana większość niedoświadczonych osób nadal myli CAWI z CATI, stosując naprzemiennie te nazwy do określania jednej i tej samej metody badawczej. Warto podkreślić, że ta pierwsza polega na przeprowadzeniu wywiadu z ankietowanym całkowicie online przy pomocy komputera oraz internetu. Drugi sposób to już tradycyjna rozmowa telefoniczna ze wsparciem po stronie komputera, który gromadzi zdobyte informacje. Cechy wspólne? Z pewnością tutaj należy wymienić czas operacyjny, jaki jest wymagany do rzetelnego wykonania. CAWI oraz CATI należą dziś do najbardziej ekspresowych sposobów analizowania konkretnych grup. I to bez kontaktu z osobą ankietowaną – w przeciwieństwie do badań F2F (face to face) czy tajemniczego Klienta. W ofercie wielu agencji badawczych metoda CAWI ma szczególne miejsce. Idealnym na to przykładem jest firma NORSTAT, posiadająca wieloletnie i międzynarodowe doświadczenie!
Profesjonalne badania CAWI pozwalają znaleźć odpowiedź na wiele kluczowych pytań
Chcąc szczegółowo zgłębić temat oraz zasoby badań CAWI warto odwiedzić stronę internetową https://norstat.pl/blog/news/badania-cawi. Godne podkreślenia jest jednak wymienienie zaledwie kilku problematycznych kwestii, na które odpowiada tego typu analiza rynku. Poznanie absolutnie podstawowych zagadnień, poruszanych w trakcie wykonywania badania internetowego, daje jasny sygnał do tego, że współczesne CAWI to maksymalnie uniwersalne rozwiązanie, idealne nie tylko dla przedsiębiorców, ale również i organizacji społecznych czy choćby polityków. CAWI sprawdzi:
-
wizerunek marki/organizacji/partii wśród odbiorców
-
ilościową ocenę konceptów na kampanię marketingową
-
rzetelną ocenę opublikowanych już działań marketingowych
-
tematy związane z eksploracją rynku przed wprowadzeniem nowych produktów
-
poziom satysfakcji dotychczasowych Klientów/odbiorców/wyborców
-
lojalność wśród wcześniej wymienionych grup
Napisz komentarz
Komentarze