Zarządu Aeroklubu zadecydował o wystawieniu na sprzedaż kilku swoich samolotów. Powód to wiek maszyn. Przystosowanie ich do zbliżającego się sezonu lotniczego generuje duże koszty jak i problemy natury administracyjnej. Flota jest przestarzała i wysłużona. Pod młotek ma iść miedzy innymi polska konstrukcja dobrze znana fanom lotnictwa, samoloty marki Wilga, ale również i Cesna. Uzyskane środki mają zostać przeznaczone na modernizację bazy samolotowej. Zarząd klubu liczy, że za 2-3 miesiące wszystkie wystawione na sprzedaż maszyny znajdą nowych właścicieli.
Reklama
"W naszym imieniu zawarta jest umowa z wykwalifikowaną firmą zajmującą się sprzedażą samolotów. Podpisane jest zlecenie na wykonanie tej usługi. Wiemy, że w przypadku samolotu AM 2 rozmowy są daleko posunięte w sprawie jego sprzedaży. Do zbycia przeznaczone są w sumie 3 samoloty"- informuje dyrektor Aeroklubu Włocławskiego Marek Koziński
Obecnie trwają także rozmowy z krajowymi i zagranicznymi kontrahentami o ewentualnym zakupie nowych, ultralekkich maszyn, które mogłyby służyć do holowania szybowców oraz równocześnie mogły nadawać się do przeprowadzania szkoleń przygotowujących do zdobycia tzw. świadectwa kwalifikacji na samolotach ultralekkich. Przy obecnym szukaniu oszczędności, zakup maszyny spełniającej takie warunki byłyby odpowiednim ruchem dla włocławskiego aeroklubu. Nowo zakupione maszyny mają być nowej generacji, dużo tańsze w eksploatacji. Włocławski Aeroklub dysponuje aktualnie 20 szybowcami i 3 balonami. We flocie samolotowej znajdują się również maszyny prywatnych właścicieli, które aeroklub użytkuje w toku swojej działalności.
Napisz komentarz
Komentarze
Aktualnie nie ma żadnych komentarzy. Bądź pierwszy, dodaj swój komentarz.
Napisz komentarz
Komentarze