Do dnia 1 lutego 2023 roku w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie można składać wnioski o dodatek elektryczny. Wypełnione formularze przyjmowane są w Osiedlowych Sekcjach MOPR:
- OSPS „Śródmieście” ul. Ogniowa 8/10, nr tel. 54 423 23 65, 54 423 23 93,
- OSPS „Południe”, ul. Kaliska 7, nr tel. 54 411 62 61
- OSPS „Wschód”, ul. Żytnia 58, nr tel. 54 412 23 83, 54 412 23 84
- OSPS „Zazamcze”, ul. Wieniecka 42, nr tel. 54 411 19 60
Wniosek można też złożyć za pomocą środków komunikacji elektronicznej (korespondencja musi być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
uwierzytelniona z wykorzystaniem profilu zaufanego). Pełna informacja na ten temat: http://bip.mopr.wloclawek.pl/artykul/21/795/dodatek- elektryczny
Zgodnie z ustawą, dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym, w przypadku, gdy główne źródło ogrzewania jest zasilane energią elektryczną.
Źródło to musi zostać zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 11 sierpnia 2022 roku albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy.
W przypadku gdy gospodarstwo domowe zamieszkuje pod adresem zamieszkania, w którym jest wykorzystywana energia elektryczna pochodząca z mikroinstalacji elektrycznej (działalność w zakresie wytwarzania energii z OZE), dodatek elektryczny nie przysługuje.
Dodatek elektryczny nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477 i 1692).
Dodatek elektryczny nie przysługuje gospodarstwom domowym, objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. poz. 1692 i 1967).
Dodatek elektryczny nie przysługuje gospodarstwom domowym, objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. poz. 1967).
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku elektrycznego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej - o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego.
W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku
o wypłatę dodatku elektrycznego, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji
o przyznaniu dodatku węglowego.
Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
Napisz komentarz
Komentarze