Portal "NaKolei" opublikował przed świętami artykuł dotyczący przebudowy włocławskiego dworca. W artykule czytamy o kolejnym podpisanym aneksie do umowy z firmą Budimex, który koniec końców, podnosi wartość umowy aż o 8 milionów!
"Pierwotnie prace miały zostać wykonane za 25 mln zł brutto, po aneksach umowa opiewa na kwotę blisko 34 mln zł."- czytamy w artykule
Okazuje się, że to już trzeci aneks do umowy na budowę dworca we Włocławku od kwietnia 2021. Jak wiadomo firma Budimex realizuje wiele inwestycji rządowych wygrywając przetargi. Przypomnijmy, że Firma Budimex była jedną z trzynastu firm, które złożyły swoje oferty na budowę włocławskiego dworca. Złożyła ofertę opiewająca na 25 mln 679 562,39 zł. Kwota była najniższa, więc naturalnie ta firma została wyłoniona. Najdroższa oferta opiewała na 34,5 mln złotych. Żaden z oferentów nie miał wówczas szans, ale szczęściarze z Budimexu po podpisaniu trzeciego aneksu bardzo zbliżyli się do bycia najdroższym oferentem, choć oczywiście niejeden powie że warunki się zmieniły. Ponadto, jeden z aneksów dotyczył terminu realizacji inwestycji. O pierwotnie zakładanym terminie końca 2022 roku, można zapomnieć. Po aneksie termin realizacji prac to już I kwartał 2023 roku, o ile nie zostanie podpisany czwarty aneks ;) Obecnie podpisany trzeci aneks do umowy dotyczy waloryzacji kontraktu o kwotę blisko 2 mln zł netto. Kim są szczęśliwcy z Budimexu, którzy podpisują tak korzystne aneksy? Co to za spółka i kto jest właścicielem?
Okazuje się, że inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial, mająca 50,14 % udziałów, co ciekawe wśród akcjonariuszy mamy także OFE Aviva Santander 8.51 %, oraz TFI Santander (dawny BZ WBK) - 0.25%. Warto przypomnieć, że premier Morawiecki był prezesem dawnego BZ WBK, czyli obecnego Santandera i posiadał akcje tego banku, po których zniknięciu z oświadczenia majątkowego śladów szukali w tym roku dziennikarze TVN. Sam premier tłumaczy enigmatycznie, że przekazał je na cele dobroczynne. Nie ujawnia na jakie, kto i ile otrzymał. Wiadomo jedno, zniknęły z oświadczenia majątkowego więc dziennikarze podnosili kwestię zatajenia majątku. Brak transparentności w tym temacie pozwala snuć różne domysły...
W 2019 50% pracowników firmy – podwykonawców to były osoby z zagranicy. Głównie z Ukrainy i Białorusi.
Poniżej firmy i zaproponowane kwoty w przetargu na budowę dworca we Włocławku:
- Budimex (Warszawa) 25,680 mln zł brutto.
- Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowlane Częstobud (Częstochowa) i Przedsiębiorstwo Budowlane Budopol (Jaskrów) 27,711 mln zł,
- Wodpol (Żywiec) – 28,425 mln zł,
- Torpol (Poznań) – 29,866 mln zł,
- SKB (Warszawa) – 29,984 mln zł,
- konsorcjum firm Dolmar (Golub-Dobrzyń) i Kabo (Włocławek) – 30,987 mln zł,
- KWK Construction Deweloper (Bydgoszcz) – 31,278 mln zł,
- Wikbud (Lipno) – 32,183 mln zł,
- Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Ebud (Bydgoszcz) – 32,349 mln zł,
- Trakcja (Warszawa) – 32,802 mln zł,
- Budizol (Włocławek) – 33,824 mln zł,
- Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Lech (Bydgoszcz) – 33,922 mln zł,
- Alstal Grupa Budowlana i Investment – 34,542 mln zł.





Napisz komentarz
Komentarze