Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 11:57
Reklama

Trade show marketing – co musisz wiedzieć o skutecznej prezentacji firmy. Odpowiadamy!

Podziel się
Oceń

Trade show marketing – co musisz wiedzieć o skutecznej prezentacji firmy. Odpowiadamy!

Targi branżowe wciąż kojarzą ci się ze statyczną ekspozycją kilkudziesięciu nieróżniących się od siebie stoisk na wielkiej hali? Ta wizja już dawno odeszła do lamusa! Współczesne targi branżowe to wydarzenia w większości na skalę międzynarodową. Biorące w nich udział firmy mają więc przed sobą poważne zadanie – stworzyć stanowisko, które estetyką przebije konkurencję i zachęci potencjalnych klientów czy wspólników do odwiedzin oraz zamienienia kilku słów z przedstawicielami. Tego rodzaju wydarzenia to doskonała okazja do prowadzenia działań marketingowych, które określane są mianem „trade show marketingu”. Eventy sprzyjają bowiem przeprowadzaniu wszystkich akcji związanych z promocją firmy i jej działań na szerszą skalę. Trade show marketing obejmuje skuteczne sposoby na pozyskanie klienta podczas wszelkiego rodzaju targów czy wydarzeń, na których reprezentanci danego biznesu spotykają się twarzą w twarz z osobami potencjalnie zainteresowanymi skorzystaniem z usług firmy.

Kiedy powinno się rozpocząć przygotowania do targów branżowych?

Eksperci zgodnie twierdzą, że proces przygotowawczy powinien rozpocząć się najpóźniej na pół roku przed wydarzeniem. Choć początkowo odstęp ten może wydawać się długi, w rzeczywistości miesiące spędzane są na sprawdzaniu wielu koncepcji, wyznaczaniu celów czy przygotowywaniu sposobów komunikacji z klientami. Wielomiesięczna praca w obrębie zagadnienia jakim jest trade show marketing przełoży się na kilkudniową prezentację firmy. W związku z faktem, że ten rodzaj prezentacji jest stricte powiązany z marketingiem, bezpośrednim, firma powinna zadbać o swoje stanowisko. Podstawową zasadą organizowania ciekawego stoiska marketingowego jest zachowanie oryginalności i przekazanie idei przedsiębiorstwa w przystępny, łatwy do zapamiętania sposób. Dobre stanowisko powinno znacznie odbiegać od pozostałych układów, jakie stosują inne firmy – sekret tkwi w niestandardowym podejściu. Obecnie modne są stoiska modułowe, umożliwiające dowolną konfigurację względem własnych potrzeb – oferuje je między innymi Omega System. Tego rodzaju ścianki to świetne rozwiązanie dla firm, które zakładają częstszą obecność w podobnych wydarzeniach. Łatwe w transporcie, mogą stać się nieodłączną częścią każdego targu branżowego. Więcej informacji o ciekawych stoiskach promocyjnych znajdziesz na www.qubesystem.pl. Początkowe koszta przeznaczone na przygotowania do targów zwrócą się w postaci większego zainteresowania ze strony potencjalnych klientów. Dziś nie należy oszczędzać na promocji – zwłaszcza, jeżeli stanowi ona jeden z kluczy do bram sukcesu.

Pozwól klientom poznać twoją firmę – jak wyróżnić się z tłumu?

Niepowtarzalne stanowisko to zaledwie 1/3 prac, jakie należy włożyć w skuteczną akcję promocyjną dla swojego biznesu. Równie ważne jest przygotowanie pracowników mających wziąć udział w targach – i nie chodzi tu wyłącznie o wiedzę. Warto zawczasu zastanowić się nad ciekawymi strojami, mogącymi stanowić pretekst do nawiązania kontaktu z klientem. Oczywiście, wiele czynników zależy od charakteru interesu, jaki prowadzimy. Z drugiej strony targi branżowe pełne są osób w garniturach czy garsonkach – dobrze byłoby odbiegać od nich wyglądem, samemu w sobie stając się jednym z przyciągających wzrok elementów, a nie jedynie częścią czarno-białej masy. Starannie przemyślany i wykonany trade show marketing skutkuje zwiększeniem rozpoznawalności firmy, a przy tym szansą na powiększenie grona klientów o nowe osoby.   

 

 

 

 


Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama