Jak podrożały produkty na przestrzeni lat? Porównujemy ceny w Kauflandzie

  • 28.01.2020, 23:18 (aktualizacja 28.01.2020, 23:53)
  • Bogumiła Obałkowska
Jak podrożały produkty na przestrzeni lat? Porównujemy ceny w Kauflandzie

Jeszcze kilka lat temu wchodząc do supermarketu z kwotą kilkudziesięciu złotych można było zapełnić koszyk. Dziś kupując te same produkty w koszyk włożymy dużo mniej. Wyszukując wybrane produkty z gazetki promocyjnej Kauflandu z roku 2013 i końca 2019 dokonaliśmy porównania tych samych produktów. Jak zmieniły się ceny w ciągu ostatnich 6 lat? Przy poszukiwaniu produktów tych samych producentów dało się zauważyć sporo ciekawych zabiegów. Ci którzy nie podwyższali cen - uszczuplali o 20% ilość produktu w puszcze czy butelce. Warto zwrócić uwagę na cenę za 1 litr czy 1 kg oferowanego produktu, co najlepiej oddaje wzrost cen. Przeglądając produkty, średnio drożały one o kilka procent. Wybraliśmy te, które wydawały nam się najbardziej obrazujące zjawisko. Dodatkową trudność przy porównywaniu cen stanowią zabiegi producentów, które zmieniają nazwy swoich produktów oraz gramaturę opakowań na przestrzeni czasu. 

Od lewej produkt z gazetki z 2013 roku, z prawej cena z końca 2019 roku.

Posilając się ustaleniami dziennikarzy z Faktu warto dodać że ceny pietruszki wzrosły w ostatniej dekadzie z 3,5 zł do 8 zł, zaś TVN24 wyliczył  że niedzielny obiad zdrożał o 30%. 

 

Bogumiła Obałkowska

Zdjęcia (6)

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Portal Włocławek.pl z siedzibą we Włocławku  jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
czytelnik
czytelnik 12.02.2020, 19:04
Zrobiliście porównanie tak jak należy to robić, ten sam produkt, w promocji i bez z danego okresu. Podoba mi się, że jesteście twórczy, nie ma u Was tylko kopiowania propagandy rządu albo UM.

Pozostałe