Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 13:16
Reklama
Reklama

Strefa TEMPO 30 może być poszerzona o kolejne ulice

Podziel się
Oceń

Strefa TEMPO 30 może być poszerzona o kolejne ulice

Autor: B.B.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy Państwa o zmianie dotyczącej wprowadzenia na 25 ulicach ograniczenia prędkości TEMPO 30. Po emisji artykułu do redakcji telefonowali mieszkańcy Włocławka z rozmaitymi pytaniami dotyczącymi planowanej zmiany. Niektóre skierowaliśmy do włocławskiego Urzędu Miasta. Dzisiaj otrzymaliśmy odpowiedź.

Dlaczego akurat na tych ulicach zostanie wprowadzona zmiana?

"Wytypowane ulice znajdują się w obszarze, gdzie dominuje zabudowa mieszkaniowa. Stanowią one głównie dojazd dla mieszkańców do posesji, gdzie ruch realizowany jest jednokierunkowymi drogami, na których dopuszczony jest postój pojazdów na jezdni. Planowana zmiana ma poprawić poziom bezpieczeństwa, zwłaszcza biorąc pod uwagę zauważalny wzrost zdarzeń drogowych w tym rejonie miasta. Wyjątkiem jest ulica Chmielna, stanowiąca jeden z głównych ciągów komunikacyjnych Śródmieścia, która została objęta strefą ograniczonej prędkości, by zwiększyć poziom bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego. Od 2017 roku zauważalny jest sukcesywny wzrost zdarzeń drogowych na tej ulicy, co – biorąc pod uwagę duże natężenie ruchu pieszych – wymaga interwencji."

Kto był pomysłodawcą takiego rozwiązania?

"Rozwiązanie to jest sukcesywnie wprowadzane na terenie miasta: w poprzednim roku takie strefy zostały wytyczone i wprowadzone na osiedlach Południe (ulice: Szczygla, Wilcza, Krucza oraz Wspólna) oraz Michelin (Szewska, Skrajna, Metalowa oraz Kaletnicza). Wprowadzenie stref Tempo 30 będzie rozważane jako możliwe do wprowadzenia na wszystkich osiedlach na terenie miasta Włocławek, na obszarach gdzie dominuje zabudowa mieszkaniowa."

Czy poza oznakowaniem pionowym, zostaną ustawione progi zwalniające?

"Póki co wprowadzone zostanie tylko oznakowanie pionowe. Dalsze decyzje dotyczące montażu urządzeń spowalniających ruch będą podejmowane w przypadku odcinków ulic, gdzie kierujący pojazdami notorycznie będą przekraczać dopuszczalną prędkość. Na chwilę obecną na tym obszarze zostanie zastosowany element spowalniający ruch w postaci wyniesionej tarczy skrzyżowania ulic: Kraszewskiego – Traugutta, który zostanie wykonany przy okazji realizacji zadania inwestycyjnego „Przedłużenia ul. Kraszewskiego”.

Czy zmiana będzie wprowadzona na stałe, czy jeśli mieszkańcom nie będzie podobało się to rozwiązanie, wróci poprzednia (obecna) organizacja ruchu?

"Zmiana zostanie wprowadzona na stałe, niewykluczona jest natomiast zmiana jej wielkości poprzez rozszerzenie strefy o kolejne ulicę bądź też wyłączenie ulic z jej obszaru."

Wygląda na to, że zmiana ograniczenia prędkości z 50 km/h do 30 km/h będzie nam towarzyszyła dłuższy czas, więc trzeba będzie się do niej przyzwyczaić. 

 


Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama