Dziś o godzinie 11:00 pod restauracją "Dziedziniec" na placu Wolności odbyło się spotkanie prasowe, którego tematem było rozwiązanie pierwszej edycji konkursu na Lokalny Produkt Śródmieścia. Została nim Kawa po kujawsku Bohma.
"Przed świętami trudno sobie wyobrazić lepszej inauguracji okresu świątecznego. Dzisiaj zaprosiliśmy Państwa, żeby rozstrzygnąć konkurs na Lokalny Produkt. Okazało się, że głosami prawie 3000 mieszkańców naszego miasta, Lokalnym Produktem została kawa, której pomysłodawcą jest pan Krzysztof Skowroński, u którego się dzisiaj znajdujemy. Bardzo się cieszę, bo to jest też tradycja naszego miasta, ponieważ ludzie, którzy historią naszego miasta się trochę interesują widzą czym była fabryka Bohmów, pochodzących co prawda z Bydgoszczy, ale we Włocławku mających swoje fabryki cykorii. Zresztą ta tradycja trwa nadal, Włocławek jest znany z tego, że zapach palonej cykorii roznosi się w naszym mieście i bardzo dobrze się stało, że kawa zwyciężyła." - powiedział prezydent Marek Wojtkowski
Kawa po kujawsku Bohma, zgodnie z opisem w zgłoszeniu konkursowym, daje niepowtarzalną okazję przeniesienia się w czasie do dawnego Włocławka pachnącego kawą zbożową, z uwagi na fakt, że proponowana kawa stanowi autorską mieszankę kawy zbożowej oraz Robusty i Arabiki. Klienci restauracji będą mogli raczyć się napojem w wersji mlecznej, kofeinowej oraz bezkofeinowej podawanej w tradycyjnej fajansowej filiżance.
"Jest mi niezmiernie miło, że wygraliśmy ten konkurs i przysłużyliśmy się do promowania miasta, zarówno Fabryki Fajansu i palarni kawy, a co za tym idzie kultury picia kawy i spotykania się na zewnątrz. Co prawda czasy mamy pandemiczne i ograniczenia wpłyną być może na częstotliwość przebywania w restauracjach, ale my się nie poddajemy i czekamy na włocławian. Chciałem podziękować wszystkim głosującym na nasz produkt." - powiedział Krzysztof Skowroński, właściciel restauracji "Dziedziniec"
Głosowanie online w konkursie o tytuł Lokalnego Produktu obszaru rewitalizacji miasta Włocławek odbywało się od 3 do 17 listopada 2021 r. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem internautów, w sumie oddano 17 218 głosów. Zwycięzca, oprócz tytułu otrzymał nagrodę finansową w wysokości 29 500 zł przeznaczoną między innymi na rozwój podmiotu zgłaszającego, realizację Lokalnego Produktu oraz utrzymanie go w ofercie przez okres roku.
Napisz komentarz
Komentarze