Włocławski aeroklub poinformował o sprzedaży dwóch samolotów. O decyzji zarządu dotyczącej konieczności wyprzedania sprzętu pisaliśmy w marcu. Wówczas dyrektor aeroklubu informował, że klub podpisał umowę z firmą zajmującą się sprzedażą samolotów i na zbycie przeznaczone są 3 maszyny. (Artykuł TUTAJ) Zarząd liczył wówczas na szybkie zbycie Wilg i Cesny i uzyskanie środków w celu modernizacji bazy samolotowej. Ostatecznie Wilgi udało się sprzedać dopiero teraz:
"Wilgi Aeroklubu Włocławskiego zostały sprzedane. Pierwsza z nich (SP-CZG), która przez długie lata stała w hangarze została wczoraj zapakowana i pojechała do nowego właściciela. Druga (SP-EBK), która jeszcze niedawno holowała szybowników niedługo będzie po przeglądzie i niestety także opuści nasze lotnisko."- czytamy w komunikacie
Samoloty zostaną w Polsce, nowa siedzibę będą miały koło Leszna. Włocławski Aeroklub dysponuje aktualnie 20 szybowcami i 3 balonami. We flocie samolotowej znajdują się również maszyny prywatnych właścicieli, które aeroklub użytkuje w toku swojej działalności.
Wilgi produkowane były w Polsce w zakładach PZL-Okęcie oraz na licencji w Indonezji. Ten czteromiejscowy samolot wielozadaniowy używany był przez lotnictwo sportowe w następujących krajach: Polska, ZSRR, Niemcy, Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Egipt, Hiszpania, Jugosławia, Kanada, Kuba, Mongolia, Nowa Zelandia, Rumunia, Szwajcaria, Turcja, USA, Wenezuela, Węgry i Wielka Brytania. Jak nieoficjalnie się mówi, obecnie na terenie Polski pozostało jeszcze tylko 5 tego typu maszyn.
Napisz komentarz
Komentarze